LinkedIn post inplannen

Published | jun 12, 2024

LinkedIn is niet alleen een platform voor het zoeken naar banen. Het is namelijk ook een goede plek om kennis te delen. En, de merkbekendheid te vergroten. Eén van de meest strategische manieren om consistent zichtbaar te blijven, is LinkedIn posts inplannen.

LinkedIn post inplannen: via LinkedIn

Een LinkedIn post inplannen kan op twee manieren. Allereerst heeft LinkedIn zelf een planner waar je de berichten kan inplannen.

We gebruiken in deze blog het voorbeeld bij een bedrijfspagina. De handleiding is ook te gebruiken voor een persoonlijk LinkedIn account.

Je staat op het bedrijfsaccount. Vervolgens klik je op ‘maken’.

De LinkedIn tekst die je wilt plaatsen, zet je in het tekstvak.

Vervolgens klik je rechtsonderin op het klokje.

Kies nu een datum en een tijd uit. Klik dan op ‘Volgende’.

Je komt weer terug bij het tekstvak. Klik nu rechtsonder op ‘Schema’ om jouw bericht in te plannen.

De LinkedIn post inplannen is gelukt!

LinkedIn post inplannen: externe partijen

Hootsuite

Hootsuite is een populaire tool waarmee je meerdere sociale media accounts kunt beheren en je LinkedIn posts kunt inplannen. Het biedt uitgebreide analyse en planning opties.

Buffer

Buffer is een gebruiksvriendelijke tool die je helpt om je posts in te plannen en te publiceren op het beste moment. Het biedt ook analytische inzichten om je strategie te verbeteren.

Sprout Social

Sprout Social biedt uitgebreide planning, monitoring, en analyse functies. Het helpt je om een strakke contentstrategie te ontwikkelen en te implementeren.

HubSpot

HubSpot biedt een alles-in-één marketingoplossing. Inclusief tools voor het inplannen van LinkedIn posts. Het is vooral nuttig voor geïntegreerde marketingcampagnes.

Voordelen van LinkedIn Post Inplannen

  1. Efficiëntie
    Het plannen van je berichten helpt je om tijd te besparen. Zo hoef je niet steeds opnieuw naar LinkedIn gaan om het te plaatsen. Door een bepaald moment uit te kiezen waarin je alles inplant, behoud je ook meer focus. Wat je weer kan gebruiken voor andere werkzaamheden.
  2. Strategische Planning
    Je kunt je inhoud beter afstemmen op je marketingdoelen. Begin mei is het bijvoorbeeld moederdag. Die week kun je dan content daarvoor inplannen. De week erna kun je weer inspelen op andere onderwerpen.
  3. Betere Betrokkenheid
    Door te posten op de optimale tijden bereik je een breder publiek.
  4. Flexibiliteit
    Je hebt de mogelijkheid om inhoud aan te passen en te optimaliseren op basis van analyse en feedback.

LinkedIn post inplannen: tips

Optimale Tijden

Het is belangrijk om je LinkedIn berichten in te plannen op momenten dat mensen ook op LinkedIn zitten. In het geval van LinkedIn is dit vooral tijdens kantooruren. Er zijn verschillende sites die zeggen dat dinsdag, woensdag en donderdag rond 12:00 plaatsen ideaal is. Andere sites zeggen weer rond 15:00. Onze tip zou zijn: test het beide uit en analyseer de resultaten.

Frequentie en Consistentie

Zorg voor een consistente frequentie om je publiek betrokken te houden. Twee tot drie keer per week posten is vaak ideaal. Je wilt ook niet teveel plaatsen. Zo zal jouw publiek sneller naar een ander bericht gaan, waardoor je lager in het algoritme komt te staan.

Waardevolle content

Zorg voor waardevolle content. Dit kan zowel informatief als vermakelijk zijn. De kijker moet ies aan jouw post hebben. Posts presteren die waardevolle inzichten, case studies, en visuele content zoals infographics bevatten, presteren vaak het beste.

Gebruik van Analytics

Analyseer je postprestaties om te begrijpen welke inhoud en timing het beste werken. Pas je strategie aan op basis van deze inzichten.

LinkedIn post inplannen: conclusie

Het inplannen van LinkedIn posts is een goede strategische optie. Zo zal je bereik op het platform beter zijn. Bespaar je tijd. En bereik je sneller jouw marketingdoelen. Ook kun je gemakkelijker een consistente en effectieve LinkedIn strategie ontwikkelen, waardoor je professionele netwerk uitbreidt en je merk versterkt wordt.

Hoger scoren in Google?

Doe de gratis SEO-scan

Ontvang een gratis analyse van jouw website zodat je hoger gaat scoren in Google.

SEO-scan

Gerelateerde blogs

Laat een reactie achter

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Hoe kan ik je helpen?