De cookiewet 2024 is vanaf 6 maart ingegaan. Zo heb je een goede cookiebanner en Google Consent Mode V2 nodig. De zogeheten Digital Marketers Act (DMA) in de European Economic Area maakt grote partijen (zoals Google) verantwoordelijk voor meer zaken.
In deze blog lees je over wat dit betekent voor jouw website/webshop en data. En, we geven je uitleg over een goede cookiebanner en Google Consent Mode V2. Google heeft namelijk meer maatregelen getroffen voor het toepassen van privacyrichtlijnen en cookies. Dit geldt voor zowel Google Ads als Google Analytics.

Nieuwe cookiewet 2024: de gevolgen
Om je aan de nieuwe cookiewet van 2024 te houden, is het belangrijk dat je cookiebanner goed werkt. Wanneer een bezoeker de cookies weigert, kan deze data niet gebruikt worden voor Google Ads en Google Analytics. Zonde, want juist door het analyseren van data kom je een stuk verder.
Momenteel zijn er weinig cookiebanners goed ingesteld!
Wanneer jouw website of webshop niet aan de richtlijnen voldoet, loop je het risico op beperkingen in advertentiemogelijkheden in Google Ads. Zo kun je geen remarketing doelgroepen gebruiken. Dit heeft weer direct gevolg op de prestaties van de campagnes. Het komt er dus op neer dat, om succesvol te kunnen werken, het belangrijk is om te weten wat je nodig hebt voor de nieuwe cookiewet 2024.
Nieuwe cookiewet 2024: wat je nodig hebt
1: Goede cookiebanner
Jouw cookiebanner moet de juiste keuzes hebben voor gebruikers. Hierbij is het van belang dat de gekozen voorkeur ook daadwerkelijk doorkomt. De gratis cookiemeldingen van websites zijn (vaak ) niet goed genoeg meer.
Met Cookiebot heb je een goedgekeurd data platform door Google. Cookiebot regelt een goede cookieverklaring voor jou. Ook stuurt het de juiste signalen door zodat je Google Consent Mode kan gebruiken.

2: Google Consent Mode V2
Wanneer een gebruiker toestemming geeft voor de cookies, zorgt Google Consent Mode ervoor dat deze worden geactiveerd. Geeft een gebruiker geen toestemming, dan wordt de data anoniem. En, de data wordt gebruikt om patronen, trends of relaties in de data te identificeren.
Zo kun je nog steeds data gebruiken wanneer iemand cookies weigert. En je voldoet aan de richtlijnen van Google.
Wil je zeker zijn dat je website voldoet aan de nieuwe regelgeving? Onze SEA-specialisten staan klaar om je te helpen! Neem vandaag nog contact op via https://kingdommarketing.nl/contact/ en krijg de ondersteuning die je nodig hebt!

De visie van Kingdom Marketing is om Gods koninkrijk uit te breiden met hemelse marketing. Zo helpen we christelijke ondernemers met ambitie om hun bedrijf uit te breiden. Ons doel is dat jij als ondernemer groeit, waardoor je jouw positieve impact op de wereld vergroot!












0 reacties